Tuesday, February 1, 2011

SATU

Ok, ini blog saya yang ke-empat secara rasminya sejak saya mula menulis blog 5 tahun dulu. Kenapa banyak betul blog? Oh, soalan itu tak terjawab dek akal saya. Mungkin sebab bosan dengan gaya penulisan sendiri, tapi mungkin juga sebab saya semakin membesar secara mentalnya, dan semakin matang, jadi gaya dan nama-nama blog yang dulu terasa janggal di jiwa. Tu alasan yang relevan tak agaknya? Saya tak bercadang untuk menulis panjang untuk setiap entri blog ini, sekadar empat lima baris cukup untuk merakam idea-idea saya setiap kali bangun tidur agaknya. Kata orang idea yang paling bernas adalah yang pertama sekali kita fikirkan lepas bangun tidur, melainkan tentunya jika anda mengalami mimpi-mimpi yang tak semenggah malam sebelumnya, tapi itupun barangkali bakal mencetus idea yang kreatif, siapa tahu? Idea yang bernilai 2 sen ; sekarang, kalau idea itu ibarat emas, maka barangkali nilainya masa akan datang semakin tinggi? Saya taknak bercakap tentang emas, huh. Ok, mungkin idea itu ibarat masa? semakin bertambah usia dan pengalaman, masa itu kita rasakan semakin tinggi nilainya, begitu juga dengan idea-idea kita; semakin lama semakin bernas! (betul ke?)

Ok, idea 2 sen untuk kali ini!

No comments:

Post a Comment